Saturday 14 January 2012

Terkedek-kedek ??

Hahaha.... Aku tau tajuk aku ni mesti buat korang terpinge-pinge kan ? (?,?) Lepas tu pikir ape bende la intisarinye.. X pe aku cite kan alkesah nye.............. Semalam suatu trajedi telah berlaku di KSKBJB.. Ketike itu jam menunjukkan pade pukul 8 lebih... Hahaha.... Macam cite seram je.. X de la sebenarnye semalam aku telah menyertai satu audition... Eh ! Bukan satu tapi 2 audition.. First aku pegi audition tarian.. Haha.. Di sinilah kiseh bermula... Aku telah memalukan diri aku di depan khalayak ramai mase audition tu... Aku terlampau nervous sangat mase tu.. Sampai berpeluh-peluh aku tau.. Punyelah TERKEDEK-KEDEK aku menari.. Hahahahahaha.... Rase nak gelak sampai pecah perot.. ( Gelak pun sebab nak hilang rase malu ) Almaklumlah aku ni bukannye ade asas tarian pun.. Menari biase-biase bolehlah.. Ikut rentak lepas tu merapu then terkinje-kinje cam berok kene belacan... Huhuhu... Tapi kan dah lame-lame terkedek-kedek menari depan orang ramai aku jadi suke lak.. Enjoy sangat-sangat macam melepaskan stress.. Berpeluh-peluh aku di buatnye.. Si Wani lak ( My friend ) asyik tergelak je setiap kali aku buke step.. Die cakap aku menari merapu-rapu.. Yg paling aku x sangke tu, budak-budak lain yg masuk audition ikot step aku... Ya ampun, malu gile aku.. Ingat aku ni koreografi korang ke ? Hahaha... Mentang-mentanglah aku sorang je wakil senior yg masuk audition tu, korang ikot je ape yg aku buat kan... Hmmmm... Yg sedih nye aku x terpilih pun dalam audition tarian tu.. X tau la sebab ape.. Aku menari punyelah bagus ( Bagus pade pandangan aku je la.. Huhu.. ) tapi x terpilih pun.. Ade 2 3 orang je budak junior yg terpilih..Tapi x pe yg penting kite enjoy.. I LOVE DANCE !Kepade adik-adik junior yg terpilih tu, korang buatlah yg terbaek ok.. Korang memang sempoi lah malam tu... Good Luck ! (^,^)v

Audition yg ke-2 pulak, aku try masuk koir pulak.. Hohoho.. Memang x tau nak mengalah aku ni.. X pe aku just nak mencube naseb je.. Mane tau terpilih KOT ! Hahaha... Whatever ! Mase aku try nyanyi "Ma Me Mi Mo Mu Fa Tuuuuu...." (-o-) kat depan senior koir tu die cakap aku boleh wat suare soprano.. Ye la kot boleh la kot.. Hahaha... Mase tu bukan maen bersungguh-sungguh aku.. Tapi belum betol-betol terpilih lagi.. Just nak tau je yg suare emas aku ni ( suare emas la sangat ) kat group mane satu... Huhuhu.. Aku masuk kat group soprano.. Agak-agak aku boleh x jadi penyanyi soprano macam Ning Baizura atau macam Syafinaz Selamat ? Hahaha.. Insya-Allah kalau ade rezeki bolehlah KOT ! (*__*) Ish ! Mengarut betol... Huhuhu... Boleh pecah anak tekak aku kalau nyanyi macam dorang.. X pun abes kace , cermin , tingkap pecah.. Haha.. Masuk koir cukup.. Boleh nyanyi dalam group.. X de sape boleh perasan suare sengau.. Eh ! Sorry sikit kawan.. Ingat aku x pandai nyanyi ke ? Tengok anak tekak lah ( Kalau boleh tengok.. Haha.. ).. Aku pandai tau... Aku selalu nyanyi kat karaoke dengan yayank aku tau.. Aku berangan sangat nak jadi artis (*__*).. Aish ! Macam-macam pe-el la aku ni.. Hmmm... Cite balek pasal koir tu, dengar cite budak-budak yg datang untuk audition tu belum pasti lagi terpilih ke x.. Sebab cikgu yg ajar koir tu nanti datang kat kolej lepas tu kiteorang akan di uji bakat lagi dan di latih care-care untuk menyanyi koir dengan care yg betol supaye sedap sikit telinge mendengarnye.. So,x de la suare sumbang nanti.. Huhu.. Harap-harap aku terpilihlah..... Doakan aku ok...

Aku ade beberape picture nak share dengan korang tentang pengalaman aku sebagai seorang penari dan ahli koir kat kolej aku ni...
Ini die---->

Ni picture mase aku join tarian Dinner Untuk senior kat Hotel Thistle,JB..

Picture ni pulak mase aku join koir untuk hari Kemerdekaan kat kolej aku...


Cun kan muke aku mase mude-mude dulu... Hahaha... Macamlah aku ni dah tua sangat... Aku suke sangat menari dan menyanyi ni.. Kecik-kecik dulu kuat berangan nak jadi artis lah konon... Haha.. Tapi bidang tu x dapat menjamin mase depan aku.. So, aku kire bersyukurlah sebab dapat masuk study jadi Nurse ni.. Macam-macam pengalaman yg aku dapat.. Insya-Allah akan aku hargai.. Hmmm... Begitulah kesah TERKEDEK-KEDEK.. Ade mase lagi aku akan post lagi cite baru tentang aku ok... Da Da ~~ (^,^) See u again..


No comments:

Post a Comment