Tuesday 10 January 2012

Sudah Terlambat ! Tapi TERBAEKKKLAH !!

Hurm.. Hurm.. Hurm... Testing testing... Huhuhu... Fuyo lame gile x on blog ni.. Memanjang sebok je.. Maklumlah aku ni kan student.. So , kne study je la.. Hoho... <----Mcm ye ye je study ! Padahal PEMALAS... Hahaha.. Lagi pun blog aku ni baru buat so, mcm x de idea la nak buat ape...  
Beberape hari ni aku asyik dok mengadap je laptop buat blog ni.. Kasi renew supaye lawa mate mandang sikit... Kalau x , x de selere aku nak hadap blog ni.. So, inilah hasilnye yg x seberape ni...
Sebelum aku merapik merabam dulu , aku nak ucapkan ------ > 



"HAPPY NEW YEAR 2012".. Hope ceria slalu and ade azam yg baru.. So , bukelah buku baru pade tahun baru ni.. Aku tau memang SUDAH TERLAMBAT untuk aku ucapkan selamat tahun baru tapi aku tetap gak nak wish kat korang.. Harap ucapan aku yg penuh kasih mesra ni diterimelah ye..
Aku ade banyak cite nak kongsi bersame.. Semuanye kisah mase aku cuti semester pade bulan 12 yg lepas.. Banyak tempat yg aku dah merayau , tapi aku cite 2 tempat je yg bagi aku penuh bermakne and nostalgia..

Cerite pun bermula...............

Tempat yg pertame aku pergi bercuti ialah kat PORT DICKSON BEACH.. Seronok sangat sebab dapat tengok sunset.. Romantik sangat tau time tu.. Lebih-lebih lagi bile bersame dengan insan yg tersayang.. Sambil tengok sunset kami sempat snap beberape picture yg agak menarik jugalah..
INI DIA------->

INILAH LAUT PORT DICKSON....^^.


PERMANDANGAN LANGIT KETIKE SENJA NAN MERAH...^^,

PICTURE YG PALING AKU SUKE ! ^^, ( credit to AWISH OWKIENAWA )

CANTEKKAN PERMANDANGAN LANGIT.. ^^,


HARI DAH GELAP , THATS WHY MUKE AKU X NAMPAK.. ^^,


WITH MY YAYANK @ AWISH OWKIENAWA..


Cantek x permandangan pantai PORT DICKSON ni ? Cantekkan... Aku promotkan kepade korang yg sape-sape suke mandi laut anda di galakkan bercuti di sini kerane di sini mempunyai pantai yg sangat cantek lagi indah.. Disini terdapat banyak kemudahan seperti restoran seafood , gerai-gerai pasar mlm , petrol pump , parking pun banyak , tempat penginapan , tandas awam , gerai jual cenderahati , dan yg paling penting ade babu jual eskrem.. huhuhu.. I LOVE EAT ICECREAM...... Pengunjung pun ramai pade hujung minggu atau school holiday.. Nak berdating pun boleh sebab permandangan kat sini sangatlah romantik ketike sunset.. So , u all di galakkan datang ke sini... PORT DICKSON BEACH , NEGERI SEMBILAN..
Mempromotkan cuti-cuti Malaysia ~~~






Percutian yg kedua aku ialah di GENTING HIGHLAND.. Percutian yg kedua ni x dirancang sebenarnye.. Kami pergi pun on the spot.. Tanpe berfikir panjang kami terus melangkahkan perjalanan kami dan merempuh lebuh raye highway SEREMBAN-KUALA LUMPUR untuk pergi ke GENTING HIGHLAND.. Mula-mula aku rase resah gelisah je sepanjang perjalanan.. X senang duduk aku dibuatnye sebab ketike tu kami bertolak pade waktu tengah malam ( 12 tengah malam ).. Macam-macam doa yg aku bace supaye perjalanan ni selamat dan cepat sampai.. ( Tapi dalam hati ade excited gak ) huhuhu... Di pendekkan cite , ketike kami sampai je di kawasan GENTING , keadaannye tersangatlah gelap dan berkabus tebal.. Ya Allah , Tuhan jelah yg tau ape yg aku rase mase tu.. Hanye mampu berdoa didalam hati.. Tapi berkat doa dan kesabaran yg kami lalui , akhirnye Alhamdulillah kami sampai di GENTING pade pukul 3 pagi.. Sampai je kat sane , ape lagi nak meraselah kesejukkan GENTING tu.. Memang sejuk.. Menggigil tubuhku... Hehehe... Kemudian , kami pergi isi perot yg kosong lepas tu jalan-jalan kejap kat kawasan situ sebelum tido dalam kete.. Huhuhu.. Aku tido kejap je sebab terlampau excited sangat nak tengok permandangan waktu pagi kat GENTING tu.. Fuyo... Berkabus pagi-pagi tu.. Cantek sangat-sangat.. My yayank lak asyik tido je sebab terlampau letih bawak kete semase mendaki bukit... Kesian die.. Dalam pukul 11 pagi , aku gerakkan die sebab aku dah terlampau excited sangat nak jalan-jalan kat sekitar situ.. Bile die bangun dan bersihkan diri sikit-sikit kami pun mulakan explorasi kami.........................


SUASANA PAGI YG BERKABUS.. SEJUK ~~
MAEN GAME DAPAT BANYAK TIKET TOKEN... ( yayank saye jeleslah time saye menang.. )


HANYE MAMPU MEMANDANG.... ( x leh maen game outdoor sebab hujan mase tu..sedey T,T)
YAYANK SY COMEL...HAHA..

KETIKE DI VIETNAM RESTAURAN.. ( kami just amek gambar je k..x mkn pn dlm restoren tu sebab non-halal..)

DI TEPI SUNGAI BUATAN...

WALAUPUN HUJAN TAPI TETAP NAK POSING GAK ! HAHA..

SEJUKNYE ~~~

LIHATLAH SUASANA YG BERKABUS SELEPAS HUJAN...

KETIKE POSING DI TAMAN BUNGA..

BERSAME YAYANK SY DI TAMAN BUNGA....


Begitulah kisah aku ketike bercuti bersame si die... Macam-macam yg kami lalui bersame.. Walaupun aku banyak merungut kat die tapi die tetap sabar dengan perangai aku.. Sebab tu aku sayang die sangat-sangat..  TERIME KASEH ABANG SEBAB SLALU BUAT NUR BAHGIE DAN TERSENYUM... 
Camne lak kisah percutian korang ?? Seindah dan seromantik aku x ?? Huhuhu... Hope korang pun ade cuti yg penuh dengan makne dalam hidup korang...
Banyak lagi cite yg aku nak kongsi dengan korang tapi tengoklah dulu camne kalau rajin aku update blog bolehlah aku pot pet pot pet macam-macam cite lagi... Ok lah , Sekian saje untuk cite aku hari ni.. Aku pun nak tido , esok pagi ade kelas.. Almaklumlah student... Hehehe... BYE ^^, 
ASSALAMUALAIKUM.........












No comments:

Post a Comment