Monday 16 January 2012

I Got Tortoise !

Entry hari ni aku nak cite pasal member baru aku.. Aku dapat berkenalan dengan member baru ni pon semalam.. Baru je lagi tapi rase macam dah serasi bersame.. Huhuhu... Hoorayy !! Hepy nye dapat member baru.. Korang nak tau sape x? Nak berkenalan x dengan member baru aku tu.. 
Member baru aku tu ialah Mini dan Tiny.. My Tortoise.. Nama dorang di beri oleh my systo - Nor Elpina ( Akak angkat sekolej ).. Die cakap nama ni sesuai utk dorang sebab dorang kecik sangat.. Comel kan nama tu.. Aku suke sangat ! Creadit to kak Pina sebab pandai bagi nama ni.. Aku baru beli kura-kura ni semalam kat kedai haiwan peliharaan di Carrefour Shopping Center , JB .. Mula-mula aku ingat nak beli Hamster.. Tapi bile pikirkan balek , susahlah nak jage Hamster sebab aku dah lah tinggal kat asrama.. Bau Hamster lak dah lah bachin , nianya je kalau aku bela.. Nanti abes berbau satu bilik.. Lame gak aku dok belek-belek kat Pets Shop tu.. Haha.. Macam nak beli baju plak kan.. Macam-macam lah pe-el aku ni.. Hehehe..
Setelah sekian lame aku dok memerhati dan membelek haiwan-haiwan yg cute miut kat situ akhirnye aku memilih utk beli Tortoise.. Dorang cute sangat mase tu macam mintak di bela je.. So, aku pon belilah dorang.. Hehe.. Geram rasenye macam nak gigit je dorang tu ( Kau ingat aku burger ?! ).. Hahaha.. Aku ade survey serba sedikit tentang perjagaan kura-kura ni.. Banyak betol soalan aku.. Sampaikan tuan kedai tu dah give up nak layan aku.. Ish ! Sampai cam tu sekali ek.. Dahlah semua soalan macam x masuk akal je.. Haha.. Contoh-contoh soalan cepumas dr aku : 
1. "Abang, camne kite nak beza kan kura jantan dan kura betina?"
2. "Kura-kura ni boleh beranak pinak x?"
3. "Kenapa kura-kura ni x banyak makan ek?"
4. "Kura-kura ni boleh jadi sebesar mane? Dan bile die nak besar?"
5. "Bekas die kena tukar ke setiap kali die meningkat dewase?"
6. "Die gigit orang x?" <--- *Jawapan kpd soalan ni klakar sikit.. Abang tu cakap die akan gigit orang kalau die bertukar jadi ninja turtle.. (?,?) Hahaha.. Rasenye tuan kedai tu saje nak meloye buruk dengan aku.. Yelah mane x nye, aku asyik tanye soalan je kat die.. Bertubi-tubi lak tu.. Macam peluru pistol soalan yg terpacul dr mulut aku ni.. Hahaha.. Macam-macam....... Memang klakar gile kejadian yg berlaku kat Pets Shop tu.. Maklumlah baru nak menceburi bidang menternak kura-kura ni.. Lepas ni aku nak buka kawasan baru yg di namakan "RANTAU AKAK" ( Pon boley ).. Hahahahaha.. Rase nak gelak sampai putus urat kentut lah !! Aku ni suke sangat jual kerepek kan ( merepek je tau ).. 
Nak tengok x member baru aku ni........ Ni die ---->

Ini Mini (betina) dan Tiny (jantan).. Comel x?
Mereka couple yg sangat cute miut.. Geram nye.. Grrrr~~

Tuan nye pun nak gak amek gambar.. Hehe.. (Gediks!)
Cute kan dorang... Tuan nye lak comel.. Ish ish.. Memang padan.. Haha.. Perasan tol ! Ee ~ Yek ~
Aku sayang sangat-sangat kat Mini dan Tiny.. Dorang lah peneman hidup aku sekarang ni.. Dorang selalu hiburkan aku dengan aksi-aksi pelik dorang tu.. Si Mini suke dengar lagu bile nak tido dan die suke tengok permandang kat luar.. Si Tiny lak suke sangat pandang kat bawah akuarium kecik tu.. Macam tercari-cari sesuatu.. Entah ape yg di tengok pun x tau lah.. Hehe.. Dorang memang peliks ! But most cutty tortoise ! I love both of them.. Now, I got Tortoise !! (^,^) Hoorayy..~~!
Sebelum tu aku nak bagi tau gak yg aku dah gunting rambut depan aku.. Nampak cam gadis jepun plak.. Ala-ala korean girl pon ade.. Huhu.. Suke nye dapat gaye rambut yg baru.. Sekarang aku dah rase confident dah nak jumpe orang dan lepas ni bolehlah dress up ala-ala korea.. Perh ! Terbaekk lah ! Suke nye.. Tapi apelah yayank aku akan cakap ek kalau die nampak aku gunting rambut lagi ek? Dahlah bulan lepas baru je buat treatment dan gunting rambut belakang sikit.. Takot nye kalau die marah.. Harap-harap x lah.. Kalau die marah , aku nak merajuk.. Hehe.. Biar padan muke die.. Dahlah aku ni jenis susah nak pujuk.. Melainkan kalau die beli coklat atau ais-krim utk aku.. Insya-Allah aku x merajuk lagi dah.. Haha.. Abang kenalah prepare awal-awal coklat dan ais-krim.. Nur nak balek raye cina ni tau.. Abang jangan lupe jempot Nur dengan Mini dan Tiny tau.. X sabar nye nak balek seremban nanti.. 
Here, my new hair.. Check it out---> 

Comel x saye ?? Poyo je.. Hehe..

Hehe.. Ade riben besar kat kepala.. Baru beli kat Angsana..

Macam korean girl ker ?? Ee ~ Yek ~ Poyo nye..

With my systo.. Kak Pina ( Mama angkat Mini dan Tiny ) Hahaha...

Kami suke buat gaye cute.. Hehe..

Aku suke sangat gaye rambut ni.. Sebelum ni ade buat.. Lame x pedulikan rambut depan.. So, rambut pon makin panjanglah.. Sekarang kasi gunting lagi.. Hehe.. Amacam ok x?
Berakhirlah sudah kisah tentang aktiviti seharian mase aku outing dengan systo aku semalam.. Hepy sangat sebab macam-macam kerenah yg aku dah buat.. Lepaskan stress lah katekan.. Fuhh ~! Lega.. Hehe.. Akhir story, hargailah hidup korang dengan seadenye... Ciptalah bebanyak kenangan korang.. Lepas tu bile ingat balek gelaklah sampai putus urat kentut pon x pe.. Jangan buang angin merate-rate sudaa.. Ish ! Kotor nye ! Hahahaha.. Whatever ! Yg penting aku enjoy ! I love my life.. 
SAYONARA ~~ (>__<)

Sayonara ~~(>_<) hehe...

No comments:

Post a Comment